Anasayfa » Mücmel Külliyat

Mücmel Külliyat

Mücmel Külliyat

Evet Üstadım, bu mektubu istinsah ederken kalb ve ruhum cûş u huruşa gelerek bütün envâr-ı resaili kemal-i şevk ve tahassürle görmek istiyordular.

Demek Üstadım, umum risalelerin her parçasına ihtiyacımız olduğu gibi, her parçayı da birden görmeye şiddetle ihtiyaç varmış. Cenab-ı Vâcib-ül Vücud size kemal-i rahmet ve merhametinden, o rahmet ve merhametinin iktizasıyla nâil-i mükâfat buyursun. Âmin.

Hâfız Ali
Barla Lahikası ( 194 )

Sözler Mecmuasına kısa bir bakış

Mücmel Sözler

  • Besmelenin sırrı ve mevcudatın lisan-ı hal ile nasıl Bismillah dediği.
  • Cenab-ı Hakk’ı ve birliğini; zâtıyla, sıfatlarıyla ve kâinattaki tasarruflarıyla tanımak.
  • Başta namaz olmak üzere, Allah’a kulluğun mahiyeti ve lüzumu.
  • İbn-i Sina gibi bir dahinin bile “Haşre inanırız, fakat akıl bu yolda gidemez” dediği, öldükten sonra dirilme hakikatının en âmi bir insanın dahi anlayacağı tarzda izah ve isbatı.
  • Kur’an’ın Allah kelamı olduğunun isbatı. Dinsiz felsefenin itiraz ettikleri bazı Kur’an ayetlerinin ilmî ve mukni izahları.
  • Cemiyetin ve ferdin ıslahı için gerekli manevi tedbirler. Daha bunlar gibi birçok mesele ve suallerin en güzel cevaplarını SÖZLER’den okuyacak, tahkikî imânı elde ederek, imânın bahşettiği hakiki lezzet ve saadeti hissedeceksiniz.

Mektubat Mecmuasına kısa bir bakış

Mücmel Mektubat

  • Tevhid hakikatinin müjdeli, tatlı izah ve isbatı. Allah’a eş ve ortak koşmanın imkansızlığı.
  • Cenabı Hak, şeytanları ve diğer zararlı mahlukatı niçin yarattı?
  • Kur’an neden insanların konuşmaları tarzındadır ve Peygamberimizin (a.s.m.) niçin her hali mu’cize değildir?
  • Şiiliğin doğuşu ve hakikatı nedir?
  • Hz. Peygamber’in (a.s.m.) evliliklerine yapılan itirazlar ve cevaplar.
  • İmân ve İslâmiyet’in farkı nedir?
  • Ramazan orucunun, hikmetleri ve faydaları.
  • İslâm kardeşliğini zedeleyen hallere karşı, muhabbet, müsamaha ve birlik nasıl sağlanır?
  • İslâm’da milliyetçilik var mıdır?
  • Ölüm dahi hayat gibi nimettir. Nasıl? Ve bunlar gibi daha birçok merakâver mes’elenin izahı

Lem’alar Mecmuasına kısa bir bakış

Mücmel Lem’alar

  • Allah’ın varlığı ve birliği, isimlerinin bu âlemdeki tecellileri, atomdan galaksilere kadar O’nun eseri, icadı ve tasarrufu olduğu
  • Maddeperest ve akılları gözlerine inenleri susturan ve bir kısmını inşallah imana getiren “Tabiat Risalesi”
  • Peygamber efendimizin (a.s.m.) yaşadığı hayat, gerçek saadetin ve insanca yaşamanın tek yolu olduğu hakikatı,
  • İktisadın ne kadar lüzumlu olduğu İsrafın ne kadar zararlı olduğu hakikatı.
  • Hastalara gerçek birer teselli veren devalar,
  • İhtiyarlığın hakiki mahiyeti ve imanlı ihtiyarlıktaki manevi sürur ve zevkleri gösteren bir risale
  • Tesettürün sebep ve hikmetleri,
  • İhlâs’ın nasıl kazanılacağı ve muhafazası,
  • Hangi sevinç hakikidir, hangileri aldatıcı? Lem’alar, hayatınıza huzur veren yeni manalar kazandıracaktır.

Şualar Mecmuasına kısa bir bakış

Mücmel Şualar

  • Kâinat, yaratanını nasıl gösteriyor ?
  • Kâinattan yaratıcısını soran bir seyyâhın müşahedeleri…
  • Kelime-i Tevhid ve Kelime-i şehadet’in hakikatlerinin izah ve ispatı
  • Kur’anın üçte birine yakın âyetlerinin bahsettiği, ölümden sonraki dirilişe dair ilmî ve aklî izahlar.
  • Ahiret’e imânın dünyaya huzur ve selâmet getireceği…
  • Ahir zamana dair bazı mühim hadis-i şeriflerin hiçbir yerde rastlanmayan tarzda isabetli te’villeri.
  • Allah’tan ve ahlâktan bahsetmenin yasak olduğu bir dönemde Kur’an davasının kahramanca yapılan müdafaaları…
  • Ettehiyyatü ve Fatiha’nın harika tefsirleri
  • Evet ŞUÂLAR Kur’ana ve İslâm’a hizmeti gaye edinen herkesin devamlı okuması gereken bir eserdir.

Barla Lâhikasına kısa bir bakış

Mücmel Barla Lâhikası

Risale-i Nur’un Barla’da te’lif edildiği ve kalemle istinsah edilerek neşre başlandığından Eskişehir hapsi zamanına kadar olan devrede Nur’un ilk müştak talebelerinin, Nurların hemen te’lifi zamanında, ilk okuyup yazdıklarında duydukları samimî hissiyat, kalbî ve ruhî istifade ve istifazalarını dile getiren fıkralarını ve Hazret-i Üstad’ın da bazı mektublarını ihtiva etmektedir.

Risale-i Nur’un te’lifi ve neşriyle beraber bu lâhika mektublarının zuhuru, devamı ve neşri, bizzât muhterem müellifi tarafından yapılması ve tensib edilmesi ve müteaddid mektublarda da bu lâhikaların kıymetini ifade buyurmaları ve nazara vermeleri, herhalde bu lâhikaların ehemmiyetini tebarüze kâfidir.

Kastamonu Lâhikasına kısa bir bakış

Mücmel Kastamonu Lâhikası

Eskişehir hapsinden tahliyeden sonra Nur Müellifi Kastamonu’ya nefyedilmiş, Denizli hapsi zamanına kadar orada ikamete mecbur edilmiş; bu müddet zarfında Nur Müellifi Isparta’daki talebeleri ile daimî muhabere ederek Nurların hatt-ı Kur’an’la yazılıp çoğalması, neşri ve inkişafı ve eski yazı bilmeyen gençlerin istifadesi için de, Risale-i Nur Külliyatı’ndan bazı bahislerin daktilo ile çoğaltılması hususunda şedid alâka göstermiş ve Risale-i Nur’un mahiyeti, kıymeti, deruhde ettiği kudsî vazife-i imaniyesi ve mazhariyeti; hem talebelerinin tarz-ı hizmetleri, mütecaviz dinsizler karşısında sebat ve metanetleri ve ehl-i İslâm’ın birbiri ile muamelâtında takib edecekleri ihlaslı hareketleri gibi, dâhilî ve haricî bir çok mes’elelere temas etmiştir. Bu itibarla Kastamonu Lâhika mektubları bilhâssa yazıldığı zaman itibariyle de büyük ehemmiyet kesbeden bir devrin mahsulü olması ve birçok içtimaî mes’eleleri ve küllî imanî bir nazar-ı hakikatla mütalaa, mülahaza ve küllîleşmesi gibi cihetlerde büyük kıymeti haizdir.

Emirdağ Lâhikasına kısa bir bakış

Mücmel Emirdağ Lâhikası

Emirdağ Lâhika Mektubları, birinci kısmı: 15 Haziran 1944’de Denizli hapsinden beraet ile tahliyeden sonra Heyet-i Vekile kararıyla Emirdağı’nda ikamete memur edilen Risale-i Nur müellifi Said Nursî Hazretleri 1947 sonlarına kadar, yani üçüncü büyük hapis olan Afyon hapsine kadar Emirdağı’nda ikamet ettiği müddetçe Isparta, Kastamonu, İstanbul, Ankara ve Üniversite talebeleri ve Anadolu’da Nurların neşre başlandığı yerlerdeki talebelerine hizmete müteallik bazı mektub ve suallerine cevaben yazdığı mektublardır.

İkinci kısım ise: 1948-1949 Afyon Cezaevi’nde yirmi ay mevkufen kalıp tahliyeden sonra tekrar Emirdağı’na avdet edip orada bir müddet kaldıktan sonra 1951 yılında Eskişehir’de iki ay ikameti müteakib, oradan da “Gençlik Rehberi” mahkemesi münasebetiyle iki defa İstanbul’a gelip üçer ay İstanbul’da kaldığı 1952-1953 tarihlerinde ve daha sonra yine Emirdağı’nda iken talebelerine yazdığı mektublar ve mahkemelere ve davalara temas eden mes’elelere dair müteaddid bahislerdir. 1953’ten sonra ikamet eylediği Isparta’da da arasıra yazdığı mektublar da vardır.

Asâ-yı Musa

Mücmel Asâ-yı Musa

Bu acib asırda ehl-i iman, Risale-i Nur’a; ve ehl-i fen ve mekteb muallimleri “Asâ-yı Musa”ya şiddetle muhtaç oldukları gibi, hâfızlar ve hocalar dahi “Zülfikar”a şiddetle muhtaçtırlar.

Evet meselâ i’caz-ı Kur’anî bahsindeki ekser âyetlerin medar-ı şübhe ve itiraz olmuş aynı yerlerde, i’cazın lem’aları ve Kur’an’ın güzel nükteleri isbat edilmiş.

Umum Risale-i Nur Şakirdleri namına

Said Nursî

Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*